Ośrodek ośrodkowi nierówny

Konkurencja na rynku usług związanych ze SPA jest zjawiskiem całkowicie normalnym. Pojawia się coraz więcej hoteli SPA, pensjonatów oferujących usługi w tym zakresie, a także klinik jednego dnia, w których panie mogą w ciągu kilku godzin poddać się zabiegom.

Rywalizacja o względy klientek trwa przez cały rok, ale naturalne jest, że nie wszyscy wyjdą z niej zwycięsko. Da się również sklasyfikować ośrodki SPA wedle jakości usług, zakresu wykonywanych zabiegów czy stosunku ceny do oferowanych warunków.

Wynika z tego jasno, że są lepsze i gorsze SPA. Osoby, które chcą udać się na taki wypoczynek i mieć pewność, że wrócą z niego w lepszej kondycji niż go rozpoczęły, mogą kierować się przede wszystkim opiniami w internecie.

Działa wiele portali, które dają możliwość oceniania ośrodków, zamieszczania zdjęć i wyczerpujących opisów. Część z nich może być wynikiem działań PR-owych (w tym również czarnego PR-u), jednakże wiele to w pełni wiarygodne recenzje klientek.

Dość łatwo zorientować się, z jakim typem wypowiedzi mamy do czynienia.